Our journal

New Business Wear, Wat Draag Je Op Kantoor?

Nu de kantoren weer open zijn, de eerste netwerkborrels, congressen en fysieke meetings weer plaats vinden zien we (gelukkig) dat we weer iets meer aandacht besteden aan onze verschijning. Jezelf weer aan zetten. De beste versie van jezelf laten zien. Dat mocht ook wel naar na een periode van gedwongen nonchalance. Aandacht besteden aan je verschijning en beseffen dat een eerste indruk nog steeds belangrijk is. We denken weer bewuster na over wat we aantrekken.

Maar dat is natuurlijk nog helemaal niet zo makkelijk. Voeger was het makkelijker. Naar kantoor? Pak. Netwerkborrel? Tenue de Ville. Diner? Blauw pak. Gala? Smoking. Maar wat draag je nu je weer naar buiten gaat en mensen gaat ontmoeten. Tegenwoordig is een pak in sommige situaties te formeel. Een joggingbroek of kapotte spijkerbroek kan echt niet en die oude hoodie ook niet. Wat dan wel? We zijn inmiddels gewend aan iets meer comfort. Meer ruimte. Minder strak. Minder constructie. Tijd voor een vernieuwing en verbreding van de garderobe.

Er gingen bij diverse advocatenkantoren, al voor Corona, epistels en mailtjes rond over kledingmores, waarbij twintigers en dertigers zich niet langer aan de kantoormores van pak met zwarte schoenen wilden houden. Het moest allemaal persoonlijker. Minder uniform. Meer vrijheid. Die hang naar vrijheid en minder plichtsbesef naar het werk en een betere werk-privé balans zag je terug in het kleedgedrag. Zoals zo vaak bij trends en discussies schieten beide zijden van het spectrum door. Dat geeft immers het meeste houvast. Dus waar de ene helft van kantoor vast hield en houdt aan een donkerblauw pak, wit hemd, zwarte schoenen en een das, wilde de andere kant het liefst in spijkerbroek met gaten, afgetrapte schoenen en een t-shirt naar kantoor. Die laatste groep mocht toch nauwelijks klanten zien en zijn de Excel-koningen van een M&A kantoor of de samenstellers van de kleinste lettertjes van een contract.

In alle gevallen helpt het als je je bewust kleedt. Bedenk hoe je je wilt voelen, hoe je over komt en hoe je jezelf en anderen in de juiste stemming brengt. Over een brief, rapport of presentatie denk je immers ook na over de vorm en hoe het eruit moet zien. Wij denken dat je moet dragen waar je je lekker in voelt, maar dan wel de verzorgde versie daarvan. Natuurlijk zijn er liefhebbers genoeg die een pak dragen en dat op zo’n wijze doen dat het helemaal bij hen past. Een pak oogst immers nog altijd bewondering. En jij voelt je er gewoon sterk en mooi in. Voor anderen volstaat een geklede broek van katoen, flannel of moleskin met een goed hemd en een vest of jasje daaroverheen. Mooie tijdloze kleding waarin je reclame maakt voor jezelf en niet voor één of ander sportmerk.

Mooie kleding voelt en smoelt beter
Jouw huidige garderobe van de man vraagt om meer items die makkelijk te combineren zijn voor zowel informele en formelere gelegenheden. Je moet leren combineren. Van Business Wear tot Easy Wear. Van verzorgd doordeweeks, chique in de avond tot stoerder voor het weekend. De dagen zijn afwisselend en dat vraagt een garderobe die daar bij past. Wij adviseren graag. Zie hier de tips van Raoul. Maar altijd mag die kleding mooi en duurzaam zijn. We hebben bij NEW TAILOR een nieuw model jasje ontwikkeld die eruitziet als een jasje, draagt als een vest en voelt als een trui; De Business Lounge Jacket. Het is minder stijf, zeer comfortabel, relaxed en past helemaal in deze tijd. In een tijd dat het losser, vrijer en persoonlijker mag. Natuurlijk wel zeer stijlvol en in een kleur en met details die alles over jou zegt.

Ons nieuwe magazine staat weer bol van zulke nieuwe gave items. We maken items die bij de tijdsgeest passen en die voldoen aan ons adagium dat we tijdloze stijlvolle kleding willen maken voor alle momenten van de week. Kom langs in onze winkels en we laten je de verschillen voelen. Als je dat eenmaal aan hebt gehad wil je ook nooit meer anders. Niet langer een pak als uniform, maar gewoon omdat het lekker voelt. Graag praten we met jou over jouw nieuwe garderobe. Maak een vrijblijvende afspraak.

Deel dit artikel

Deel dit artikel

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Video: Linen Economy

“Voor de gezamenlijke waardeketen werken we samen met partners in de landbouw, productie en detailhandel. Ons doel is om de capaciteit voor de teelt van vlas en de productie van linnen in Nederland te vergroten, waarbij elke fase van de keten waarde toevoegt. Dit strekt zich uit van de aarde en de boer tot de

Lees verder »

Nog fijner

Minimaal één super goed pak en twee jasjes heb je als gentleman per seizoen nodig. Voor de momenten die speciaal zijn, en waar jij wilt shinen of gewoon gekleed wil zijn. Net als de Italianen. De jasjes en pakken die we in Italië maken zijn vederlicht, verfijnd, tijdloos en elegant. Waar tweedpakken en smokings wellicht

Lees verder »

Bewust gekleed

Micah Fox is al meer dan 15 jaar klant van NEW TAILOR. Een van de bewuste kopers die voor ons kiest omdat we meedenken met ‘out of the box’ combinaties en stijlen. Micah heeft zijn eigen stijlen die hij afwisselt afhankelijk van zijn stemming en bestemming. Zo kiest hij ook zijn garderobe waarbij hij eenvoudig

Lees verder »

Video: Linen Economy

“Voor de gezamenlijke waardeketen werken we samen met partners in de landbouw, productie en detailhandel. Ons doel is om de capaciteit voor de teelt van vlas en de productie van linnen in Nederland te vergroten, waarbij elke fase van de keten waarde toevoegt. Dit strekt zich uit van de aarde en de boer tot de

Lees verder »

Nog fijner

Minimaal één super goed pak en twee jasjes heb je als gentleman per seizoen nodig. Voor de momenten die speciaal zijn, en waar jij wilt shinen of gewoon gekleed wil zijn. Net als de Italianen. De jasjes en pakken die we in Italië maken zijn vederlicht, verfijnd, tijdloos en elegant. Waar tweedpakken en smokings wellicht

Lees verder »
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday