Our journal

Kleding Op Kantoor in 2022

Het afgelopen jaar zijn we iets, zeg maar gerust veel, minder gaan letten op onze kleding. De zoom deden we wel even tussendoor; jezelf voorbereiden of aankleden was er niet eens bij. Je was immers toch thuis. Alsof de eerste indruk er niet meer toe deed. Wij zijn echter vanaf 3 maart weer open en steeds meer mensen mogen naar kantoor.  Tijd dus om weer eens door je garderobe te gaan en bewuster na te denken over wat je aan zou kunnen trekken om met meer impact te presenteren en interactie te verbeteren.  MT/Sprout stelde ons een aantal vragen. Hieronder lees je ze.

Wat is het modebeeld voor 2021?

Als alles weer open kan en we weer alle dagen naar kantoor gaan of weer naar feesten kunnen dan gaan we volgens mij weer helemaal los. En dat gaat natuurlijk gebeuren en dus moet je nu de kleine winkels weer open kunnen snel een afspraak maken met jouw kleermaker. We krijgen volgens mij een nieuwe ‘roaring twenties’. Waarin we willen laten zien wie we zijn en ons uitdossen voor elke gelegenheid. Daarnaast wordt het natuurlijk in de bedrijven wel even ‘bits’ en zal je met je kleding je professionaliteit willen laten zien en met overtuiging nieuwe plannen presenteren en klanten overtuigen. Laat vooral jezelf zien. Mocht je de modekleuren willen volgen dan vallen pasteltinten voor hemden op. En voor bovenkleding oker, beige en groen. Echt donkere kleuren zoals antraciet en navy blijven alleen voor business wear. Qua fit wordt het langzaam allemaal iets losser en dus comfortbeler.

Hoe ziet de Nederlandse man eruit?

‘Mannen waren zich bewuster gaan kleden maar zijn door het vele thuiswerken het laatste jaar wel een beetje onverschillig geworden. Ook achter je zoom mag je er een goed uit zien. Je zet jezelf aan en je maakt een goede indruk. Alsof je er ok geeft. Mensen kopen nog steeds veel bij fast fashion-ketens, maar wij maken gelukkig tijdloze dingen. Dat is ook duurzaam’.

Is dat echt vanuit een duurzaam perspectief?

‘Zeker! Het wordt op een eerlijke en transparante manier geproduceerd en maatkleding gaat langer mee. We maken mensen bewust van wat we maken en hoe we het maken. Door het doelbewust uit te zoeken ga je er ook beter mee om. Daarnaast maken we vaak mooie kleding die je op meerdere manieren kan dragen.

Wat maakt een goed pak?

‘Twintig jaar geleden zeiden we al dat je dat herkent aan de glimlach van de drager. Kleding moet niet opvallen, maar de persoon. Het moet echt iets zeggen over jou. Is het een makelaarsoutfit en ben je een makelaar? Top. Ben je artistieker of creatiever kies dan voor een worker jacket. Wat je uitstraalt, dat krijg je terug. Draag altijd iets wat bij jou past, je rol, je omgeving en het weer.’

Wat ‘verkoopt’ NEW TAILOR?

‘We maken maatkleding, maar verkopen zelfverzekerdheid.’ Voor NEW TAILOR is maatkleding een middel, geen doel op zich. Het is een uiterst comfortabel middel om de beste versie van jezelf te laten zien en je zo te laten voelen. Want zo werkt het met bewust uitgezochte kleding; elke dag weer.  We maken een groot deel van de jasjes bijvoorbeeld nog geheel in huis en hebben een team van ambachtslieden en liefhebbers die alles doen voor een tevreden klant, jij dus. We doen alles gastvrij, ondernemend en met aandacht.

Hoe werkt het proces?

Bij NEW TAILOR geldt ‘meten is weten, behalve bij een maatpak’. Voor ons is vooral waar je het gaat dragen, je karakter en je persoonlijkheid maatgevend. Je moet jezelf bloot geven: kleding moet namelijk vooral iets over jou zeggen passen. Zo wordt je boodschap krachtiger. Kleding dat perfect past, vraagt wat meer tijd omdat we je moeten leren kennen en het gemaakt moet worden zoals jij wilt. Tijd vrij maken is daarom eigenlijk het enige wat je moet doen maar dan krijg je echt wat; een uniek kledingstuk dat niet alleen bij je past, maar bij je hoort. Het maken van een pak duurt inclusief de logistiek al snel zes weken. Dat je daar op wachten is eigenlijk alleen maar goed. Je mag je erop verheugen.

Hoe zou jij je eigen stijl omschrijven?

‘Ik ben van karakter een genieter, dus ik draag veel zachte stoffen. Linnen in de zomer, aaibare stoffen in de winter. Verder draag ik nauwelijks schoudervullingen en zit mijn kleding nooit te strak. Ook draag ik steeds meer combinaties. Je ziet dat ik er aandacht aan besteed en dat maakt dat ik sneller een connectie maak  met anderen.’

Op welke details let je voordat je de deur uitloopt?

‘Of mijn schoenen schoon zijn, mijn eventuele das recht hangt en de lengte van de broek goed is en of mijn kraag op de goede plek zit. Maar ik hoef daar eigenlijk niet op te letten; alles wat ik in de kast heb hangen, kan ik bijna blind pakken. Dat is ook het fijne aan maatkleding: je weet dat het altijd goed zit.’

Waarom moeten mensen zo snel mogelijk naar NEW TAILOR komen?

De nieuwe stoffen zijn binnen, we hebben nieuwe items ontwikkeld zoals de Bomber, het Safari Jacket en een nieuwe relaxte pasvorm voor onze jasjes voor het pak waar jij al die feesten in wilt rond flaneren. Bovendien hebben we ons Easy Wear aanbod uitgebreid met ons in huis gemaakte Lounge Jacket & Worker jacket. Beiden dragen als een vest en zien er zeer casual en comfortabel uit. Precies wat 2021 vraagt.

Deel dit artikel

Deel dit artikel

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Video: Linen Economy

“Voor de gezamenlijke waardeketen werken we samen met partners in de landbouw, productie en detailhandel. Ons doel is om de capaciteit voor de teelt van vlas en de productie van linnen in Nederland te vergroten, waarbij elke fase van de keten waarde toevoegt. Dit strekt zich uit van de aarde en de boer tot de

Lees verder »

Nog fijner

Minimaal één super goed pak en twee jasjes heb je als gentleman per seizoen nodig. Voor de momenten die speciaal zijn, en waar jij wilt shinen of gewoon gekleed wil zijn. Net als de Italianen. De jasjes en pakken die we in Italië maken zijn vederlicht, verfijnd, tijdloos en elegant. Waar tweedpakken en smokings wellicht

Lees verder »

Bewust gekleed

Micah Fox is al meer dan 15 jaar klant van NEW TAILOR. Een van de bewuste kopers die voor ons kiest omdat we meedenken met ‘out of the box’ combinaties en stijlen. Micah heeft zijn eigen stijlen die hij afwisselt afhankelijk van zijn stemming en bestemming. Zo kiest hij ook zijn garderobe waarbij hij eenvoudig

Lees verder »

Video: Linen Economy

“Voor de gezamenlijke waardeketen werken we samen met partners in de landbouw, productie en detailhandel. Ons doel is om de capaciteit voor de teelt van vlas en de productie van linnen in Nederland te vergroten, waarbij elke fase van de keten waarde toevoegt. Dit strekt zich uit van de aarde en de boer tot de

Lees verder »

Nog fijner

Minimaal één super goed pak en twee jasjes heb je als gentleman per seizoen nodig. Voor de momenten die speciaal zijn, en waar jij wilt shinen of gewoon gekleed wil zijn. Net als de Italianen. De jasjes en pakken die we in Italië maken zijn vederlicht, verfijnd, tijdloos en elegant. Waar tweedpakken en smokings wellicht

Lees verder »
× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday