Our journal

Kleding Maken Is Eigenlijk Beeldhouwen

NEW TAILOR staat bekend om de strakke lijnen, slank silhouet, een beetje structuur en nauwelijks schoudervulling. De drager en kwaliteit als uitgangspunt. Maatkleding gaat immers lang mee. Jasjes en broeken met elegantie en een individuele benadering. Alles voor een uniek, strak maar toch ontspannen lijn. Het moet passen bij de drager, zijn rol en de omgeving waarin hij het draagt. Juist dan kom jij het beste tot je recht.

Het jasje is over het algemeen niet te kort zodat het silhouet slank wordt, de mouwinzet is hoog en de taille wordt licht geaccentueerd door de licht uitlopende heuplijn. Zo volgt het jasje het lichaam optimaal. De schouder valt samen met de schouder van de natuurlijke schouderlijn zodat het karakter tot uiting komt. De mouw en het armsgat geven de bewegingsvrijheid. De pasvorm van NEW TAILOR komt zo dichtbij de typische Britse pasvorm, oftewel drape, waarbij het kledingstuk om je heen hangt en alle comfort geeft.

De drape wordt bepaald door het verschil tussen de lijnen van het jasje op de bovenwijdte, taille en heup. Dit wordt benadrukt door het canvas en de hoeveelheid schoudervulling. Als deze te weinig is valt de drape ook minder op. Als het binnenwerk stijver of geplakt wordt kan de drape minder groot zijn. Nog een voordeel van een los binnenwerk dus.De ontdekking van het losse binnenwerk zoals gebruikt door NEW TAILOR wordt toegeschreven aan de Nederlander Frederick Scholte die werkte voor Anderson & Sheppard. Hij ontwikkelde de typische Britse drape voor Edward VIII, de Prince of Wales.

Deze kneedbare benadering, de soft tailoring was een ware revolutie op Savile Row waar elke hoek van de straat zijn eigen garnizoen kleedde en veelal werd gekozen voor een stijver binnenwerk en vierkanter silhouet. Een dun los binnenwerk en een duidelijke drape laten meer van de drager zien en geven meer comfort. Niet voor niets is het ook de drape die NEW TAILOR graag in zijn jasje snijdt. Tegenwoordig echter met nog minder binnenwerk voor nog meer comfort. Kleding maken is beeldhouwen.

Deel dit artikel

Deel dit artikel

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Video: Linen Economy

“Voor de gezamenlijke waardeketen werken we samen met partners in de landbouw, productie en detailhandel. Ons doel is om de capaciteit voor de teelt van vlas en de productie van linnen in Nederland te vergroten, waarbij elke fase van de keten waarde toevoegt. Dit strekt zich uit van de aarde en de boer tot de

Lees verder »

Nog fijner

Minimaal één super goed pak en twee jasjes heb je als gentleman per seizoen nodig. Voor de momenten die speciaal zijn, en waar jij wilt shinen of gewoon gekleed wil zijn. Net als de Italianen. De jasjes en pakken die we in Italië maken zijn vederlicht, verfijnd, tijdloos en elegant. Waar tweedpakken en smokings wellicht

Lees verder »

Bewust gekleed

Micah Fox is al meer dan 15 jaar klant van NEW TAILOR. Een van de bewuste kopers die voor ons kiest omdat we meedenken met ‘out of the box’ combinaties en stijlen. Micah heeft zijn eigen stijlen die hij afwisselt afhankelijk van zijn stemming en bestemming. Zo kiest hij ook zijn garderobe waarbij hij eenvoudig

Lees verder »

Video: Linen Economy

“Voor de gezamenlijke waardeketen werken we samen met partners in de landbouw, productie en detailhandel. Ons doel is om de capaciteit voor de teelt van vlas en de productie van linnen in Nederland te vergroten, waarbij elke fase van de keten waarde toevoegt. Dit strekt zich uit van de aarde en de boer tot de

Lees verder »

Nog fijner

Minimaal één super goed pak en twee jasjes heb je als gentleman per seizoen nodig. Voor de momenten die speciaal zijn, en waar jij wilt shinen of gewoon gekleed wil zijn. Net als de Italianen. De jasjes en pakken die we in Italië maken zijn vederlicht, verfijnd, tijdloos en elegant. Waar tweedpakken en smokings wellicht

Lees verder »

Wil jij ons 2024 trouwmagazine ontvangen?
Vul jouw emailadres in zodat wij er een kunnen toesturen

Nee, nu (nog) niet

× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday