Our journal

Abraham Moon 1837

Abraham Moon is één van de laatste zelfstandig opererende weverijen met een reputatie voor consistente kwaliteit en innovatieve ontwerpen in Groot-Brittannië en opgericht in 1837. Ze maken voornamelijk tweeds, flannels en linnen. Het is een verticale weverij waarbij spinnen, kleuren, weven en finishen allemaal onder hetzelfde dak plaats vindt. En dat is uniek in Engeland. En goed voor het milieu omdat de hoeveelheid transport daalt.

In de jaren ’90 kreeg wol te maken met toenemende concurrentie van door de mens gemaakte stoffen. Terwijl veel fabrieken probeerden (en faalden) om te concurreren op prijs, concentreerde Moon zich op kwaliteit en op de luxemarkt, gebruikmakend van de productiecontrole en consistentie die alleen een verticale fabriek kan bieden. De klantenlijst bevat grote internationale merken zoals Burberry, Paul Smith en Ralph Lauren.

De doeken die Moon maakt zijn typisch Engels: tweeds, twills en donegals van zowel shetland wol als merino wol. Die laatste zorgt voor een dunner en zachter doek. De shetland wol is wat grover van zichzelf en leidt ook tot zwaardere stoffen ideaal voor een Peacoat, Ulster of een jasje voor de jacht. De twills van beide wolsoorten komen in heel veel kleuren van allerlei blauw-, bruin-, grijs- en groentinten, maar ook in warm oranje en fraaie gele varianten bijvoorbeeld. De stoffen van Moon worden al jaren in deze kleuren gemaakt en steeds weer bijgemaakt in best grote hoeveelheden voor wel 120 jasjes. Hierdoor blijft de prijs enigszins redelijk. Maak snel een afspraak om een deze prachtige stoffen te ontdekken en wellicht toe te voegen aan jouw garderobe.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Roel Wolbrink

Roel Wolbrink

Roel is opgegroeid in een hotel, volgde de hotelschool en Universiteit Nyenrode. Roel is mede-eigenaar van NEW TAILOR en vader van twee zonen. Inmiddels heeft hij verschillende boeken op zijn naam staan, bijvoorbeeld ‘Business Etiquette 3.0’, ‘101% IK’ en ‘Het Blauwe Boekje’ (stijlgids voor manieren, eten, drinken en kleding).

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Roel Wolbrink

Roel Wolbrink

Roel is opgegroeid in een hotel, volgde de hotelschool en Universiteit Nyenrode. Roel is mede-eigenaar van NEW TAILOR en vader van twee zonen. Inmiddels heeft hij verschillende boeken op zijn naam staan, bijvoorbeeld ‘Business Etiquette 3.0’, ‘101% IK’ en ‘Het Blauwe Boekje’ (stijlgids voor manieren, eten, drinken en kleding).

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Reefer oftewel Peacoat

De woorden Reefer & Peacoat worden door elkaar gebruikt alhoewel de Peacoat een kortere variant is van een Reefer. Verder zijn qua uitvoering in de loop van de geschiedenis hetzelfde. Elke kleermaker had alleen natuurlijk zijn eigen variant. Voor jou maken we er graag een die helemaal past bij jouw wensen. Volgens de etymologie komt

Lees verder »

New Business Wear

Nu de kantoren weer open zijn, de eerste netwerkborrels, congressen en fysieke meetings weer plaats vinden zien we (gelukkig) dat we weer iets meer aandacht besteden aan onze verschijning. Jezelf weer aan zetten. De beste versie van jezelf laten zien. Dat mocht ook wel naar na een periode van gedwongen nonchalance. Aandacht besteden aan je

Lees verder »

Tweed kleding voor de jacht

De jacht is vanaf 15 oktober officieel geopend en NEW TAILOR zorgt voor een gepaste outfit! Het jachtseizoen gaat weer van start. Tot half januari mag er weer op groot wild geschoten worden. Jagen blijft een gentlemen’s thing en vraagt om een onberispelijke outfit. Een vraag waar wij als de specialist in maatkleding, in kan

Lees verder »

Reefer oftewel Peacoat

De woorden Reefer & Peacoat worden door elkaar gebruikt alhoewel de Peacoat een kortere variant is van een Reefer. Verder zijn qua uitvoering in de loop van de geschiedenis hetzelfde. Elke kleermaker had alleen natuurlijk zijn eigen variant. Voor jou maken we er graag een die helemaal past bij jouw wensen. Volgens de etymologie komt

Lees verder »

New Business Wear

Nu de kantoren weer open zijn, de eerste netwerkborrels, congressen en fysieke meetings weer plaats vinden zien we (gelukkig) dat we weer iets meer aandacht besteden aan onze verschijning. Jezelf weer aan zetten. De beste versie van jezelf laten zien. Dat mocht ook wel naar na een periode van gedwongen nonchalance. Aandacht besteden aan je

Lees verder »
×