Our journal

Kleding Op Kantoor in 2022

Met een glimlach klaar voor de mooie dag

Het afgelopen jaar zijn we iets, zeg maar gerust veel, minder gaan letten op onze kleding. De zoom deden we wel even tussendoor; jezelf voorbereiden of aankleden was er niet eens bij. Je was immers toch thuis. Alsof de eerste indruk er niet meer toe deed. Wij zijn echter vanaf 3 maart weer open en steeds meer mensen mogen naar kantoor.  Tijd dus om weer eens door je garderobe te gaan en bewuster na te denken over wat je aan zou kunnen trekken om met meer impact te presenteren en interactie te verbeteren.  MT/Sprout stelde ons een aantal vragen. Hieronder lees je ze.

Wat is het modebeeld voor 2021?

Als alles weer open kan en we weer alle dagen naar kantoor gaan of weer naar feesten kunnen dan gaan we volgens mij weer helemaal los. En dat gaat natuurlijk gebeuren en dus moet je nu de kleine winkels weer open kunnen snel een afspraak maken met jouw kleermaker. We krijgen volgens mij een nieuwe ‘roaring twenties’. Waarin we willen laten zien wie we zijn en ons uitdossen voor elke gelegenheid. Daarnaast wordt het natuurlijk in de bedrijven wel even ‘bits’ en zal je met je kleding je professionaliteit willen laten zien en met overtuiging nieuwe plannen presenteren en klanten overtuigen. Laat vooral jezelf zien. Mocht je de modekleuren willen volgen dan vallen pasteltinten voor hemden op. En voor bovenkleding oker, beige en groen. Echt donkere kleuren zoals antraciet en navy blijven alleen voor business wear. Qua fit wordt het langzaam allemaal iets losser en dus comfortbeler.

Hoe ziet de Nederlandse man eruit?

‘Mannen waren zich bewuster gaan kleden maar zijn door het vele thuiswerken het laatste jaar wel een beetje onverschillig geworden. Ook achter je zoom mag je er een goed uit zien. Je zet jezelf aan en je maakt een goede indruk. Alsof je er ok geeft. Mensen kopen nog steeds veel bij fast fashion-ketens, maar wij maken gelukkig tijdloze dingen. Dat is ook duurzaam’.

Is dat echt vanuit een duurzaam perspectief?

‘Zeker! Het wordt op een eerlijke en transparante manier geproduceerd en maatkleding gaat langer mee. We maken mensen bewust van wat we maken en hoe we het maken. Door het doelbewust uit te zoeken ga je er ook beter mee om. Daarnaast maken we vaak mooie kleding die je op meerdere manieren kan dragen.

Wat maakt een goed pak?

‘Twintig jaar geleden zeiden we al dat je dat herkent aan de glimlach van de drager. Kleding moet niet opvallen, maar de persoon. Het moet echt iets zeggen over jou. Is het een makelaarsoutfit en ben je een makelaar? Top. Ben je artistieker of creatiever kies dan voor een worker jacket. Wat je uitstraalt, dat krijg je terug. Draag altijd iets wat bij jou past, je rol, je omgeving en het weer.’

Wat ‘verkoopt’ NEW TAILOR?

‘We maken maatkleding, maar verkopen zelfverzekerdheid.’ Voor NEW TAILOR is maatkleding een middel, geen doel op zich. Het is een uiterst comfortabel middel om de beste versie van jezelf te laten zien en je zo te laten voelen. Want zo werkt het met bewust uitgezochte kleding; elke dag weer.  We maken een groot deel van de jasjes bijvoorbeeld nog geheel in huis en hebben een team van ambachtslieden en liefhebbers die alles doen voor een tevreden klant, jij dus. We doen alles gastvrij, ondernemend en met aandacht.

Hoe werkt het proces?

Bij NEW TAILOR geldt ‘meten is weten, behalve bij een maatpak’. Voor ons is vooral waar je het gaat dragen, je karakter en je persoonlijkheid maatgevend. Je moet jezelf bloot geven: kleding moet namelijk vooral iets over jou zeggen passen. Zo wordt je boodschap krachtiger. Kleding dat perfect past, vraagt wat meer tijd omdat we je moeten leren kennen en het gemaakt moet worden zoals jij wilt. Tijd vrij maken is daarom eigenlijk het enige wat je moet doen maar dan krijg je echt wat; een uniek kledingstuk dat niet alleen bij je past, maar bij je hoort. Het maken van een pak duurt inclusief de logistiek al snel zes weken. Dat je daar op wachten is eigenlijk alleen maar goed. Je mag je erop verheugen.

Hoe zou jij je eigen stijl omschrijven?

‘Ik ben van karakter een genieter, dus ik draag veel zachte stoffen. Linnen in de zomer, aaibare stoffen in de winter. Verder draag ik nauwelijks schoudervullingen en zit mijn kleding nooit te strak. Ook draag ik steeds meer combinaties. Je ziet dat ik er aandacht aan besteed en dat maakt dat ik sneller een connectie maak  met anderen.’

Op welke details let je voordat je de deur uitloopt?

‘Of mijn schoenen schoon zijn, mijn eventuele das recht hangt en de lengte van de broek goed is en of mijn kraag op de goede plek zit. Maar ik hoef daar eigenlijk niet op te letten; alles wat ik in de kast heb hangen, kan ik bijna blind pakken. Dat is ook het fijne aan maatkleding: je weet dat het altijd goed zit.’

Waarom moeten mensen zo snel mogelijk naar NEW TAILOR komen?

De nieuwe stoffen zijn binnen, we hebben nieuwe items ontwikkeld zoals de Bomber, het Safari Jacket en een nieuwe relaxte pasvorm voor onze jasjes voor het pak waar jij al die feesten in wilt rond flaneren. Bovendien hebben we ons Easy Wear aanbod uitgebreid met ons in huis gemaakte Lounge Jacket & Worker jacket. Beiden dragen als een vest en zien er zeer casual en comfortabel uit. Precies wat 2021 vraagt.

Deel dit artikel

Roel Wolbrink

Roel Wolbrink

Roel is opgegroeid in een hotel, volgde de hotelschool en Universiteit Nyenrode. Roel is mede-eigenaar van NEW TAILOR en woont samen. Hij heeft verschillende boeken op zijn naam staan, bijvoorbeeld ‘Business Etiquette 3.0’, ‘101% IK’ en ‘Het Blauwe Boekje’ (stijlgids voor manieren, eten, drinken en kleding). Met zijn vriendin bouwt hij Lyklemafineart.com uit.

Deel dit artikel

Roel Wolbrink

Roel Wolbrink

Roel is opgegroeid in een hotel, volgde de hotelschool en Universiteit Nyenrode. Roel is mede-eigenaar van NEW TAILOR en woont samen. Hij heeft verschillende boeken op zijn naam staan, bijvoorbeeld ‘Business Etiquette 3.0’, ‘101% IK’ en ‘Het Blauwe Boekje’ (stijlgids voor manieren, eten, drinken en kleding). Met zijn vriendin bouwt hij Lyklemafineart.com uit.

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Onderhoud Suede

Veel mensen weten niet dat je ook suède schoenen best goed kan ‘poetsen’? En met poetsen bedoelen we in dit geval verzorgen. Wist jij bijvoorbeeld dat je suède heel goed kan wassen? De meeste mensen die we dat vertellen, denken dat we een grap maken. Reacties als ‘suède mag toch helemaal niet nat worden’ en

Lees verder »

Old Fashioned

We hebben nu met FOX Brothers de ultieme tweed gevonden met een bruine ruit. We noemen het The Old Fashioned Tweed by NEW TAILOR & FOX Brothers. We zijn in de 25 jaar NEW TAILOR altijd fan geweest van de Prince Of Wales ruit en goede tweeds in allerlei kleuren en dan vooral groen en bruin. Deze ruit

Lees verder »

Current Classics

NEW TAILOR staat sinds 1997 voor ambacht en stijl. We hebben een nieuw boek gemaakt dat alle ‘Current Classics’ laat zien van de klassieke herenkleding. Van pak en jasje tot formele kleding als de smoking en het jacquet. Uiteraard in het boek ook aandacht voor de maakwijzen. De collectie laat zien wat er in jouw

Lees verder »

Onderhoud Suede

Veel mensen weten niet dat je ook suède schoenen best goed kan ‘poetsen’? En met poetsen bedoelen we in dit geval verzorgen. Wist jij bijvoorbeeld dat je suède heel goed kan wassen? De meeste mensen die we dat vertellen, denken dat we een grap maken. Reacties als ‘suède mag toch helemaal niet nat worden’ en

Lees verder »

Old Fashioned

We hebben nu met FOX Brothers de ultieme tweed gevonden met een bruine ruit. We noemen het The Old Fashioned Tweed by NEW TAILOR & FOX Brothers. We zijn in de 25 jaar NEW TAILOR altijd fan geweest van de Prince Of Wales ruit en goede tweeds in allerlei kleuren en dan vooral groen en bruin. Deze ruit

Lees verder »
×