Our journal

Amsterdam Brand Event 2021

Donderdag 8 oktober 2021 was het Amsterdam Brand Event met TravelteqYVRANEW TAILOR en The Shoe Care Shop.

Wat een feest om weer met meer dan 80 mensen bij elkaar te zijn en te genieten van Nederlandse en Franse wijn, bitterballen, Brandt&Levie worsten, zalm van de Kaviarist, kunst van LyklemaFineArt en een paar Hollandse biertjes. Ouderwets. Genieten. Na de eerste voorzichtige schreden werden er weer handen geschud en drie zoenen uitgedeeld bij begroeting of afscheid. Iedereen had (weer) zijn best gedaan om er mooi uit te zien. Niet alleen de dames. Ook de heren hadden er weer over nagedacht en zich met plezier in het pak of fraai jasje gestoken en de schoenen gepoetst.  Een verademing na een tijd van gedwongen afstand en gelaten nonchalance. #unlockyourdandy.

Yvo van Regteren Altena lanceerde, bijna terloops,  zijn fantastisch nieuwe geur YVRA 1991. Hij was immers door vakgenoten al bejubeld op de FRAGRANZE beurs in Florence. Een frisse geur die afrekent met het internet. YVRA 1991, L’Essence de L’Explorance opent ferm en fris met dank aan bergamot, petit grain en rozemarijn om na ± twee uur te transformeren naar een rijke en zwoele dry down door bestanddelen als eikenmos, cederhout, sandelhout en amber.

Bij The ShoeCare-Shop kijken ze uit naar het moment dat nog meer mensen de nette schoenen weer uit de kast halen. Het assortiment mooie schoenpoetskisten en verzorgingsproducten is de afgelopen tijd flink uitgebreid. En de eerste fysieke schoenpoets workshops worden weer gepland, zodat klanten de fijne kneepjes ook in praktijk kunnen leren.

Travelteq had een aantal nieuwe items bij zich waaronder een regenhoes, toilettas, een iPad hoes en presenteerde de nieuwe Vintage Lijn. Niet voor niets worden de tassen van Travelteq beschreven door Hypebeast als “tijdloos ontwerp”, die prachtig verouderen en de verhalen van uw reizen vertelt. 

NEW TAILOR had de eer om het event te hosten en haar 100% Nederlandse wol te introduceren. Deze wordt gemaakt met de wol van Knitwit Stable en geweven door Enschede Textielstad. Deze wol werd speciaal ontwikkeld voor de NEW TAILOR  Lounge Jackets. Een echte primeur omdat de wol, het weven en het maken van wol en jasje in Nederland gebeurt.

Deel dit artikel

Deel dit artikel

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Lees ook onze andere artikelen

Our journal

Mooi & bewust met Paul Stamsnijder

In deze editie van mooi en bewust een interview met Paul Stamsnijder, oprichter van de Reputatiegroep, naar aanleiding van zijn nieuwste boek van Debat naar Dialoog.  Het boek werd afgelopen woensdag aangeboden aan tal van relaties. Het is een pleidooi om hoopvol naar de wereld te kijken. Zoals Stamsnijder stelt: pessimisme is aanstekelijk, optimisme is aanstekelijk. De

Lees verder »

We dress James

In 2019 stelden we onszelf een doel: We kleden James Bond in 2025. Een BHAG, die als je erover nadenkt iets groots te weeg kan brengen en dat is precies wat een groots doel, ook wel BHAG genoemd, moet doen. Een doel dat tot de verbeelding spreekt, deuren opent, enthousiasmeert, inspireert en zorgt voor een

Lees verder »

Nieuwe hemden

We hebben nieuwe stoffen voor jouw overhemden! Naast de vertrouwde witten en blauwen in twill, poplin en oxford nu ook een uitgebreider aanbod in flanel, denim en linnen. Bovendien hebben we het patroon verder verbeterd en draaien we de mouw nu licht naar voren waardoor het hemd nog comfortabeler wordt.  Dat deden we al bij

Lees verder »

Mooi & bewust met Paul Stamsnijder

In deze editie van mooi en bewust een interview met Paul Stamsnijder, oprichter van de Reputatiegroep, naar aanleiding van zijn nieuwste boek van Debat naar Dialoog.  Het boek werd afgelopen woensdag aangeboden aan tal van relaties. Het is een pleidooi om hoopvol naar de wereld te kijken. Zoals Stamsnijder stelt: pessimisme is aanstekelijk, optimisme is aanstekelijk. De

Lees verder »

We dress James

In 2019 stelden we onszelf een doel: We kleden James Bond in 2025. Een BHAG, die als je erover nadenkt iets groots te weeg kan brengen en dat is precies wat een groots doel, ook wel BHAG genoemd, moet doen. Een doel dat tot de verbeelding spreekt, deuren opent, enthousiasmeert, inspireert en zorgt voor een

Lees verder »

Vul jouw emailadres in zodat wij er een kunnen toesturen

Nee, nu (nog) niet